A nyílt tender eredményét a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte az uniós közbeszerzési közlönyben.

A kiírás szerint megtervezendők Polgárdi, Balatonakarattya, Csittényhegy, Balatonkenese, Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Káptalanfüred, Alsóörs, Aszófő felvételi épületei (ez a vasútállomás neve szakzsargonban), a mai kor követelményeinek megfelelően. Ez komfortos és akadálymentes használatot, továbbá a környezetük rendezését jelenti.

További 10 állomáson - illetve megállóhelyen - peronokat kell építeni. Ebbe a körbe tartozik Balatonfőkajár felső, Csajág, Balatonakarattya, Csittényhegy, Balatonalmádi, Káptalanfüred, Csopak, Balatonarács és Balatonfüred.

A nyertesekkel augusztus 26-án kötött szerződést a NIF. Indult még a tenderen az MG Építész Kft. is.

A vasúttársaság a saját forrásaiból évente 4-5 milliárd forintot fordítana a felújítási munkákra, amelyek az épületek állapotának javítását, az utasforgalmi terek komfortosabb kialakítását szolgálják - mondta korábban Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója. Eddig elsősorban a Budapest - Cegléd - Szolnok (100A vonal) és a Budapest - Vác - Szob (70-es vonal) vasútvonal állomásaira koncentráltak, mivel ezek a legforgalmasabb elővárosi vonalak.

Pontosítás

A hatályos támogatási szerződés kizárólag előkészítési feladatokra szól, építési tevékenységre nem - közölte lapunkkal a cikk megjelenése után a NIF Zrt. A megkötött tervezési szerződés alapján a tervező a megvalósításhoz szükséges vázlatterveket, engedélyezési- és kiviteli terveket és a tenderdokumentációt készíti el. Ebből következően a beruházás kivitelezésének kezdete és időtartama egyelőre nem állapítható meg.