Évi húszmilliárdot költenek bicikliutakra

A következő időszakban évente körülbelül húszmilliárd forint fordítható kerékpárút-építésre és fejlesztésre - mondta Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos az MTI híre szerint.
Domokos Erika, 2018. október 19. péntek, 16:26
Fotó: Pixabay

Az egri új, 54 kilométeres kerékpáros túraút bejárását megelőzően beszélt Révész Máriusz arról, hogy Magyarországon létrehoznak egy egységes kerékpáros úthálózatot. Az 54 kilométeres útvonal egy nagyobb kerékpáros hálózat, az Eurovelo 14-es európai gerinchálózat része, ami a Bodeni-tótól indul, Szombathelynél éri el Magyarországot, és az Őrségen, Zala megyén át jut el a Balatonig, majd a Budapest, Gödöllő, Hatvan, Eger útvonalon halad tovább.

A most birtokba vett szakasz a Tisza-tótól a Hortobágyon át folytatódik Debrecenig, és a remények szerint az útvonalon Romániában el lehet majd jutni Székelyföldig, sőt egészen a Fekete-tengerig - közölte a kormánybiztos, aki bízik abban, hogy ha ez az útvonal 3-4 éven belül teljes egészében kiépül, akkor nemcsak a magyar kerékpáros turisták, hanem nagyon sok külföldi kerékpáros turista is igénybe veszi.

Nyitrai Zsolt, a térség országgyűlési képviselője szerint Eger és térsége élen jár a közlekedési infrastruktúra fejlesztésében: így például Egert összekötik az autópályával, az M25-ös gyorsforgalmi úttal. A kerékpáros utak is jól fejlődnek, hiszen Heves megyében több mint 125 kilométer kerékpárút van már, gyakorlatilag szinte az egész Tisza-tó körbebiciklizhető.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén nemcsak a főutakkal párhuzamos lakott területen kívüli kerékpárutakat, hanem az országos kerékpáros törzshálózat lakott területen kívüli kerékpárforgalmi létesítményeit is üzemelteti és karbantartja - közölte Mikesz Csaba műszaki vezérigazgató-helyettes.

Idén országosan több mint 2 milliárd forintot fordítanak üzemeltetésre, fenntartásra és üzemeltetési gépek beszerzésére, és 2019-ben is 2 milliárd forintot költhetnek ugyanerre. Hozzátette, fontos a turisztikai kerékpáros útvonalak kitáblázása is. Egyelőre hét kiemelt turisztikai nyomvonal kitáblázásának költségei állnak rendelkezésre: a Fertőd-Keszthely, a Pannonhalma-Veszprém-Balatonfüred, a Nagykanizsa-Szepetnek-Semjénháza-Murakeresztúr, a Tokaj-Mád-Sárospatak, a Dunaföldvár-Kecskemét-Békés, illetve a most átadott az Eger-Mezőkövesd-Poroszló szakaszé, és az EuroVelo11 kritikus szakaszé, mintegy 900 kilométeren - írta az MTI.

HOZZÁSZÓLÁSOK
 

na4, 2018.10.22 10:48

A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html

europeer, 2018.10.19 21:06

Változik a KRESZ, mert a biciklis mellett legalább 1,5 oldaltávolságot kell tartani.
Akkor ugye ezzel együtt megszűnik az a szabály, hogy a kétkerekűek az autók között lavírozhatnak.
A hozzászólások csak a Felhasználó véleményét tükrözik. Fórum moderációs elveinket itt olvashatja: https://www.napi.hu/info/adatvedelem.html