Ezek a láncok teszik sikeressé a plázákat

A széles boltválaszték és a nagynevű márkák, mint a Primark, Apple, Zara, illetve Magyarországon többek között például a SPAR és a New Yorker jelenléte alapvető ahhoz, hogy a prémium mellett a második vonalbeli plázák sikeresek legyenek - derül ki a CBRE legfrissebb kutatásából.
Napi.hu, 2013. november 15. péntek, 16:40

Itthon a prémium kategóriát a budapesti Allee, az Aréna, az Árkád, a Mammut és a West End, a második vonalat például a MOM Park, a Pólus Center, a vidéki Árkádok, a székesfehérvári Alba Pláza és a kecskeméti Malom Központ  jelenti a tanácsadó szerint.

A bérlői mix minősége messze a legfontosabb tényező - hangsúlyozzák az elemzők, megelőzi az (autós) megközelítést, a parkolási lehetőségeket, illetve a bevonzható vásárlói kör nagyságát is. A három legkeresettebb lánc, amelyek a legnagyobb látogatói létszámot generálják minden plázában - a sorrendtől eltekintve - az olyan óriások, mint a Zara, a Primark és a H&M. Ez is azt demonstrálja, hogy a legnagyobb kiskereskedők jelentős bolthálózatot tartanak fenn mind a prémium, mind a második kategóriába tartozó plázákban.

Ma, amikor nem épül bevásárlóközpont Magyarországon, és számottevő befektetői érdeklődés sincs, a tulajdonosok több időt és pénzt áldoznak a második vonalbelinek nevezett plázák küllemére, amire a legjobb példa a MOM Park, valamint a Pólus Center. Ezek a korábban épült, de már felújított plázák gyakran jobban kiszolgálják a vásárlókat, mint az új bevásárlóközpontok, így megfelelő alternatívát jelentenek a sokkal zsúfoltabb városközpontban lévő plázáknál - tette hozzá Csörgő Anita, a CBRE magyarországi kiskereskedelmi vezetője.

HOZZÁSZÓLÁSOK