A 30 ezer négyzetméteres, 70 millió euró értékű Gold Plaza a Futureal és az Immofinanz közös beruházásában valósult meg, és azon kevés bevásárlóközpontok egyike Romániában, melynek fejlesztése a gazdasági válság után fejeződött be. Finanszírozója az MKB, a bérbeadást a Colliers bonyolította.

A bevásárlóközpont összes területének 86  százaléka foglalt, ebből 82,5 százalék nyitotta meg ma kapuit a vásárlóközönség előtt. Az elkövetkező két hétben megnyílik a Kinect bemutatóterem, valamint egy konferencia központ, amely otthont ad az első állásbörzének. Ezáltal - a Kinect bemutatótermet nem számítva - a bérbeadottság 89 százalékra növekszik. A bérlői mix mágnesbérlő a Cora vezető hipermarket lánc 7,6 ezer négyzetméteren. A bevásárlóközpont Romániában elsőként multiplex mozit is működtet.


A Cora és a Cinema City mellett a Gold Plaza-ban hangsúlyos szerepet kapnak a divat üzletek, az első emeleti divat szinten 90 százalékos  a telítettség. A retailer-ek kiemelt érdeklődése a Gold Plaza iránt lehetőséget adott a fejlesztőknek arra, hogy a legjobb márkák közül válogathassanak, így többek között C&A, New Yorker, Waikiki, Deichmann, Takko, Leonardo, Domo, House of Art, San Francisco, Fox, Altex, Douglas, Centrofarm, Orsay, Best of Bowling, Kenvelo, Jeans Club bolt várja a vásárlókat.

A Gold Plaza az egyike az idén nyíló három romániai bevásárlóközpontnak. A 120  tervezett bevásárlóközpont közül azon kevesek egyike közé tartozik, melynek az elmúlt évek során sikerült megszerezni a fejlesztéshez szükséges finanszírozást, vállalni a teljes kivitelezést és sikeresen bérbe adni az üzlethelyiségeket.
 

A központ az egyórás vonzáskörzetben élő 1,2 millió lakos számára az egyetlen elérhető bevásárlási és szórakozási lehetőség. Nincs is más  hasonló elkészült vagy építés alatt álló bevásárlási- és szórakozási centrum ebben a régióban. A kereskedelmi kínálat és a vásárlói kereslet közötti különbség az egyik legnagyobb Romániában, éppen ezért várhatóan jelentős forgalmat generál a kereskedők számára az elkövetkező években.