Karácsonyi ajándékot kapott a Burberry

Komócsin Sándor, 2013. január 16. szerda, 00:00
Fotó:

A karácsony előtti hét óriási forgalmának köszönhetően a vártnál jóval magasabb, 613 millió font (985 millió dollár) árbevételt könyvelt el üzleti évének decemberben végződött harmadik negyedében a világ egyik legnagyobb luxusruházati kereskedője, a brit Burberry Group Plc. A Reutersnek nyilatkozó elemzők 602 millió fontot jósoltak. A vállalat szeptemberben kiadott profit warningjával kisebb riadalmat keltett befektetői körében, ám a tegnapi jó hírek hatására a figyelmeztetés előtti szintre ugrott részvényeinek árfolyama. Az elmúlt hónapokban két számjegyű ütemben bővültek a cég eladásai Kínában és Hongkongban, ami éles cáfolata a menedzsment előrejelzésének. A profit warning egyik indoka ugyanis éppen az volt, hogy gyengén alakulhatnak a kínai eladások.


Reuters

A Burberry kiskereskedelmi részlegének értékesítése 13 százalékkal, 464 millió fontra emelkedett, főként a drágább márkák iránti erős keresletnek köszönhetően. A nagykereskedelmi divízió azonban kénytelen volt 120 millió font bevétellel beérni, ami öt százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. Ez is csak annak köszönhető, hogy az erős egyesült államokbeli eladások, illetve az ázsiai repülőtereken lévő boltok növekvő értékesítése ellensúlyozta a gyenge európai teljesítményt. A Burberry javította előrejelzését is: a cégvezetés immáron alacsony vagy közepes egy számjegyű éves forgalombővüléssel számol a második üzleti félévben, szemben a stagnálást előrevetítő korábbi prognózissal.

HOZZÁSZÓLÁSOK