A keresőcsapatok folyamatosan dolgoznak a kis tengeralattjáró keresésével, amely turistákkal a fedélzetén tűnt el tegnap délután. A hajó eredtileg a Titanic roncsához indult az Atlanti-óceánon.

A csapatok versenyt futnak az idővel, hogy megtalálják az eltűnt turista tengeralattjárót – írja a BBC. A hatóságok olyan hanglokátoros bójákat is bevetnek a keresésben, amelyek akár négyezer méteres mélységben is észlelni képesek a hangokat.

5 ember volt a fedélzeten, amikor a merülés után közel 2 órával megszakadt a kapcsolat a tengeralattjáró és a központ között.

Szakértők szerint a legénységnek körülbelül négy napra elegendő oxigénje maradhatott.

Kik lehetnek a fedélzeten?

  • Hamish Harding, egy 58 éves brit felfedező és üzletember, aki az Action Aviation repülőgépgyártó cég elnöke.
  • Shahzada Dawood pakisztáni üzletember, a SETI Intézet kurátora és fia, Suleman.
  • A BBC beszámolója szerint az OceanGate (a tengeralattjárós utazást üzemeltető cég) vezérigazgatója is a fedélzeten tartózkodik.
  • A 73 éves francia felfedező, Paul-Henry Nargeolet is a fedélzeten lehet, legalábbis a merülés megkezdése előtt közzétett Facebook-bejegyzés erről árulkodik.

A Titanic két roncsdarabja egymástól 600 méterre, 3821 méteres mélységben található az Atlanti-óceán fenekén, 648 kilométerre Newfoundland partjaitól.

Nincs tartalék, nincs mentőkabin

David Pogue, a CBS újságírója tavaly meghívást kapott az OceanGate tengeralattjárójának sajtóútjára, hogy megtekinthessék a Titanic roncsait.

Az utasokat a főkapszulában több, kívülről felhelyezett csavar zárta el, amelyeket egy külső személyzetnek kellett eltávolítania – tehát máshogy nem tudnak kijutni az emberek.

Ezt a tengeralattjárót egy Xbox játékvezérlővel irányítod, a ballaszt egy része elhagyott építési csövekből áll

– mondta, kiemelve, hogy szerinte, ha a tengeralattjáró csapdába esne, vagy szivárogni kezdene, „nincs tartalék és mentőkabin”.

Nem lehet tudni, hányan tűntek el a személyzeten kívül

A mélytengeri expedíciókra szakosodott OceanGate Expeditions nevű magáncég nemrég a közösségi médiában tette közzé, hogy elindított egy ilyen utat.

A vállalat, amely eddig még nem reagált az értesülésekre, rendszerint

250 ezer dolláros (85 millió forint) részvételi díjat kér nyolcnapos expedícióin egy férőhelyért a karbonszálas tengeralattjáróin „nem mindennapi élményt és valami különleges felfedezését” ígérve.