Bár az Alföld Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. 2003 végéig opcióval rendelkezik az M5 autópálya hiányzó, Kiskunfélegyháza-Szeged-országhatár szakaszának megépítésére, Orbán Viktor kijelentette, hogy ezt a szakaszt 2003 után az állam építi meg, miután a kormányzat további koncessziós beruházásokat nem tart elképzelhetőnek.
Jelenleg arról folynak a puhatolózó tárgyalások a kormány és az AKA Rt. francia tulajdonosa között, hogy miképp valósítható meg az a kormányzati szándék, miszerint valamennyi autópálya állami tulajdonba kerüljön. Orbán Viktor szerint mindkét fél számára megfelelő megoldás születik majd.
Ide kapcsolódó hír, hogy a Nemzeti Autópálya Rt., valamint három bank - amelyek neve egyelőre nem ismert - aláírta az idei és jövő évi beruházások finanszírozásáról szóló, nagyösszegű hitelszerződést.