A helyzet rendezéséhez szükséges jogi procedúra akár egyéves csúszást is eredményezne, ezért várhatóan áttervezik az épületet, amelybe a közbeszerzési eljáráson induló egyik konzorcium vezetője szerint amúgy sem fért volna be az összes minisztériumi dolgozó. Az áttervezést a közbeszerzési pályázaton győztes beruházóra bíznák, ám ennek költségeit nehéz kiszámítani. Ráadásul a projektet nem készítették elő rendesen: a fővárosi városképvédelmi bizottság a közlekedési helyzet megoldatlansága miatt utasította el a terveket, amelyeket fel sem vettek a közgyűlés novemberi napirendjére. A most körvonalazódó előterjesztésben biztosan szerepel majd a Ferdinánd híd alagúttal való kiváltása, illetve a Podmaniczky utca kiszélesítése, de nincs egyezség a Nyugati téri felüljáró elbontásáról - mondta Beleznay Éva Budapest megbízott főépítésze, aki rémhírnek nevezte a Nyugati pályaudvar kiköltöztetését. A főváros ugyanakkor az Eiffel csarnokban közösségi teret alakítana ki. A kormánynegyed kommunikációs vezetője, Láng Balázs szerint így is tartani tudják a 2009. májusi használatbavételi határidőt, a beruházókkal folyó tárgyalásokon ugyanis a rövidített teljesítés is szóba kerül. Közben újabb konzorcium lépett vissza a tárgyalásoktól: az OTP bankcsoporthoz tartozó Merkantil Ingatlanlízing Zrt. és a Merkantil Car Gépjármű Lízing Zrt. A tárgyalási szakasz megkezdése előtt visszakozott már a német IVG hazai leányvállalata, az Infopark Fejlesztési Zrt. és a spanyol SEDESA, de a Népszabadság értesülése szerint a bent maradt pályázók közül sem mindegyik tesz majd végső ajánlatot. A győztessel decemberben akarnak szerződést kötni.