A magyar háztartások az idén január eleje és szeptember végre között összesen 18 006 milliárd forintot - azaz több mint 18 billió forintot - költöttek. Ez több az előző évinél és a járvány előtti 2019-es esztendő azonos időszakénál is - derül ki a blokkk.com kiskereskedelmi szakblog összeállításából

A növekedés éves szinten 1168 milliárd forintot tett ki. Ebből viszont 764 milliárdot felszívott az állandóan átfirkált árcédulák nyomán a drágulás. Tény ugyanakkor, hogy mennyiségben is 2,4 százalékkal többet vásároltak akár a boltokban, akár a különféle szolgáltatóhelyeken,  ami több mint 400 milliárdos kiadást jelentett. 

Visszatekintve a pandémiás időszak egészére, mennyiségben, volumenben (az árváltozásokat kiszűrve) a boltzáras időszakokban - amikor persze a szolgáltatóhelyek is csak korlátok között működhettek, az éttermek például csak elvitelre szolgálhatták ki a kedves vendéget - esett nagyobbat a családi költekezés. Ez 2020-ban a második, 2021-ben az első negyedévre esett. 

2020 első negyedéve még azért volt erős, mert megtolta a spájzolás, azaz a felhalmozások. Így 2021 első negyedéve jócskán esett is hozzá képest. 2021 harmadik negyedéve némileg nagyobb ugrást hozott, de az előző év azonos időszaka visszaesett, tehát kisebb akadályt kellett átugrani.

Végül a családi költekezés egészét nézve egy szerény mértékben, egészen pontosan 1,6 százalékkal túllépte a járvány előtti szintet 2021 első kilenc hónapjában.