Az ötfokozatú skálán az átlagosztályzat 2,38 lett - látható, hogy a gazdaságilag fejlettebb régiókban élők ítélik meg a legkritikusabban a szolgáltatást. A szegmentálható okok kapcsán a legtöbben az orvosi vizsgálatok túl hosszú idejét, a várólistákat jelölték meg gondként. A megkérdezettek közel 12 százaléka szerint nem megfelelő az egészségügyben dolgozó munkaerő, közel 10 százalékuk az ellátásból az odafigyelést hiányolta, s hasonló arányban az infrastruktúra elavultságát hibáztatta.

Általános problémákat érzékel a megkérdezettek 30,1 százaléka, ezek közül a legtöbben a pénzhiányt jelölték meg okként. A felmérés szerint a hálapénzt csak a megkérdezettek 4,3 százaléka sorolta az egészségügy gondjai közé, ám ez Zsoldos Miklós, az Union Biztosító elnök-vezérigazgatója szerint úgy értelmezhető, hogy a hálapénz beépült a köztudatba, az emberek elfogadják ezt.

Miközben az általános megítélés rossz, az egészségügyi szolgáltatást használja a magyar átlagpolgár. A megkérdezettek 72,4 százaléka az elmúlt egy évben járt orvosnál, sőt 50 százalék feletti azok aránya, akik legalább háromszor meglátogatták háziorvosukat. A válaszadók 27,6 százaléka az elmúlt 2 évben kórházban is volt. A férfiak szemmel láthatóan kevesebbet járnak orvoshoz, ám a kutatók szerint ennek következménye, hogy amikor viszont kórházi kezelésre kerül sor, akkor a nők átlagos 6,3 napos kezelésével szemben a férfiak évente átlagosan 7,8 napot töltenek kórházban.

A felmérésre válaszadók 85 százaléka úgy nyilatkozott, hogy az elmúlt 2 év során részt vett szűrővizsgálaton. Ennek ellenére a válaszadók egy privát egészségbiztosítástól leginkább a szűrővizsgálatot várják, amiből Zsoldos Miklós azt a következtetést vonta le, hogy az érintettek nem elégedettek az általuk igénybe vett szolgáltatásokkal – például a kötelező munkahelyi szűrővizsgálatok színvonalával. Emellett az egészségbiztosítási csomag leginkább elvárt eleme a szakorvosi szolgáltatás.

A válaszadók 47 százaléka érdeklődne egy privát egészségbiztosítás iránt, közülük közel 70 százalék az egész családját bevonná az ellátásba. Egyéni biztosításra a megkérdezettek több mint fele akár havi 5000 forintot áldozna, s 16,6 százaléka a 10 ezer forintot sem tartja soknak. Családi szinten 55,8 százaléka azok aránya, akik legalább 10 ezer forintot fizetne a szolgáltatásért, s több, mint negyedük havi 20 ezer forintot sem sajnálna.

A kutatás alátámasztotta azt az utat, amelyet az Union Biztosító választott. A más biztosítónál is elérhető bizonyos életbiztosítást kiegészítő egészségbiztosítási összegbiztosításon túl a társaság a közelmúltban lépett piacra az Egészség Útja biztosítással és a MultiConto PrivateMed termékkel. Az első termék a megelőzésre helyezi a fő hangsúlyt, de komoly térítést és extra szolgáltatásokat ad a betegség és az utógondozási időszakra is. A második termék valódi szolgáltatás-szervezést nyújt a járóbeteg szolgáltatásra helyezve a hangsúlyt. A várakozási időmentes ellátást privát és OEP-által finanszírozott szolgáltatónál egyaránt megszervezi a szolgáltatást. Zsoldos Miklós szerint a MultiConto szolgáltatás havi díja „belefér” a megkérdezettek által megjelölt többletdíjba – családi szolgáltatást 10-30 ezer forintos havi díjért lehet elérni.
QP | Quality Placement