Egy olyan balatonfűzfői telephelyen állt a hajó, amit nehéz megközelíteni. Minimum három ember kellett ahhoz, hogy daruval kiemeljék, és hajószállító trélerre tegyék. Olyan nehéz, hogy négyen is alig tudtuk eltolni az apró gumi kerekein, amikor mozgatni kellett – mondta Stircz Tamás, a megkárosított balatonfűzfői vitorlásklub hajósa a 24.hu-nak. Hozzátette: a második világháború óta nem volt példa arra, hogy elloptak egy ekkora tőkesúllyal rendelkező hajót a Balatonon.

Ez a vitorlás volt az első Magyarországon épült Soling típusú versenyhajó. A balatonfüredi hajógyárban készült még ötven évvel ezelőtt, és harminc éven keresztül határozta meg az olimpiai vitorlázást. Számtalan vitorlásversenyen indultak vele, többször a Kékszalagon is. A legszebb az egészben, hogy a vitorlásoktatónál van a hajólevél, így igazából semmit sem tudnak kezdeni vele a tolvajok.

 

Stircz Tamás azt is elmondta: "A hajót nem tudják eladni. Maximum feldarabolják, és kiszedik belőle a vasanyagot, és eladják százötven ezer forintért. Feljelentést tettem a rendőrségen a történtek után, mivel nyomozati szakban van az ügy, ezért ennél többet nem mondhatok."

 

A Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányságot is a lap megkeresésére közölte: március 31-én tettek feljelentést azért, mert az állványával együtt eltulajdonítottak egy felújításra szoruló vitorláshajót egy balatonfűzfői cég telephelyéről. A Balatonalmádi Rendőrkapitányság lopás gyanúja miatt indított büntetőeljárást az ügyben.