A német tulajdonosi hátterű Kirchhoff Hungária Kft. 20 milliárd forint értékű fejlesztése nyomán 80 új munkahely jön létre Esztergomban és Dorogon, ahol elektromos és hibrid autókhoz szükséges karosszériaelemeket fognak gyártani.

A Magyarországon már több mint hétszáz főt foglalkoztató cég tizenegy országban tart fenn üzemet, így hatalmas volt a verseny a beruházásért.

Szijjártó Péter külügyminiszter szerint az elektromos autóipar meghatározó a gazdaság növekedése szempontjából, főleg a jelenlegi nehézségek közepette különös jelentősége van annak, hogy egy-egy vállalat hol fejleszti a kapacitásait.

Befellegzett a belső égésű motornak, de tényleg a villanyé a jövő?

Egyre népszerűbbek hazánkban is az elektromos autók, számuk már meghaladta a negyvenezret, ami szakemberek szerint nagy előrelépés. Bővebben >>>

Globálisan a negyedik helyre küzdöttük fel magunkat

Németországon és Kínán kívül hazánkban van jelen gyártókapacitással mindhárom német prémium autómárka, Magyarország már a negyedik helyen van globálisan az elektromos akkumulátorok gyártásában.

Tavaly a magyar autóipar termelési értéke átlépte a rég vágyott 10 ezer milliárd forintot, sőt 31 százalékos éves növekedést követően a 12 ezer milliárd forintot is meghaladta.

A szektor teljesítménye 2023 első öt hónapjában is rekordot döntött.

Magyarország a világ húsz legnagyobb autóipari exportőre közé tartozik, miközben a lakosságszám terén épphogy befér az első százba.

Csúcsot döntött a kétoldalú kereskedelmi forgalom

Továbbra is a német cégek alkotják messze a legnagyobb beruházói közösséget Magyarországon.

Körülbelül 6 ezer német vállalat több mint 300 ezer embernek ad munkát hazánkban, és újabb és újabb beruházások érkeznek Németországból.

A kétoldalú kereskedelmi forgalom is újabb csúcsot döntött, értéke tavaly 12 százalékkal nőtt, egészen 60 milliárd euró fölé, és az idei év első négy hónapjában már meghaladta a 24 milliárd eurót, így újabb rekord várható év végé