Sölch Gellért a Kemencei Erdei Múzeumvasút kisvasúti napján közölte, a kisvasutak népszerűek Magyarországon, évente 150 ezer látogatót vonzanak.
Robert Kokalj, a Szlovén Köztársaság budapesti nagykövete azt mondta: közös a magyar és a szlovén nemzetben, hogy a fenntartható fejlődést saját kreativitásából és innovációjával akarja megoldani.

A nagykövet beszélt arról is, hogy még az Osztrák-Magyar Monarchia időszakában épült meg az a Triglav gőzmozdony, amelyet a kemencei kisvasúti egyesület munkatársai fel szeretnének újítani, és mivel a Triglav Szlovénia legmagasabb hegye, ez különösen fontos a szlovéneknek.

QP | Quality Placement

Robert Kokalj kitért arra, hogy jelenleg a két országnak két fontos közös projektje is fut: az önvezető autók zalaegerszegi tesztpályájának létrehozása, valamint a szlovéniai második nagy vasúti pálya megépítése, amely a koperi kikötőt köti össze a hátországgal, és Magyarország számára is stratégiailag fontos, mivel közeli kijutást jelent az Adriára.

Pongrácz János László, Kemence független polgármestere arról beszélt, hogy 108 éve a község szerves része a vasút, amely sokáig fontos megélhetési forrása volt az ott lakóknak. Ezt a szerepet mára egyre inkább a turizmus és a vendéglátás veszi át, amelynek szintén meghatározó része a kisvasút. Ha a Nagy-Hideg-hegyi sípálya is elérhető lenne kisvasúton, az nagyban segítené a helyiek életét - fűzte hozzá a polgármester.

Képünk forrása: AFP/Attila Kisbenedek