A Transparency International (TI) adatigényléssel fordult a Nemzeti Koncessziós Irodához (NKI), arra kérve a hivatalt, hogy mutassák be azokat a számításokat, amelyek alapján indokolható, hogy 35 évre írnák ki a koncessziós szerződést az autópályák üzemeltetésére - írja a Népszava. A hivatal elutasította az adatigénylést, mondván, döntés-előkészítő anyagról van szó, így szerintük 10 évig nem nyilvános. Nagy Gabriella a TI programvezetője azt mondta, fontolgatják, hogy az adatigénylésnek bírósági úton szerezzenek érvényt.

Eközben Karácsony Gergely főpolgármester, miniszterelnök-jelölt a közösségi médiában azt írta az autópálya-koncesszióról, hogy „egyes információk szerint Fidesz-oligarchák és kínai befektetők ácsingóznak a nemzeti vagyonra". A politikus jelezte, hogy ha a 2022-es választás után kormányváltás lesz, akkor az új kormány törvénytelennek fogja tekinti a koncesszióba adást, és meg fogja semmisíteni. Szakértők szerint a regnáló kormány olyan szerződést írhat alá a koncessziós partnerrel, ami nehézzé és költségessé teheti a következő kormányoknak a koncesszió felmondását.

QP | Quality Placement

Az ügyben megszólalt Varga Mihály pénzügyminiszter, aki elárulta, hogy a koncesszió célja, hogy a fejlesztéshez szükséges hiteleket egy piaci cég vegye fel, ugyanis akkor ezek a kölcsönök nem növelik az államadósságot. A pénzügyminiszter szerint a "közúti infrastruktúrát lehetne jól működtetni a jelenlegi módon is (állami tulajdon, állami fejlesztés, állami működtetés állami cégek által – NIF, Magyar Közút, és állami útdíj-szedés szintén állami cég által – NÚSz). Lehet jól működtetni koncessziós formában is, de nem lehet egyelőre megállapítani, hogy ez a megoldás felül fogja múlni a jelenlegit.” Ez arra utal, mintha pénzügyminiszter nem támogatná teljes mellszélességgel a sztrádakoncessziót.