A civil szervezet számítása szerint az érvénytelenül végződő népszavazásra a kormány 3,7 milliárd forint adófizetői pénzt költött el - írta az Rtl.hu.

A pénzek legnagyobb arányban a Magyar Nemzetet és az összes megyei napilapot is kiadó Mediaworks termékeinél jelentek meg. Ők a pénz 70 százalékát kapták meg.

A K-Monitor szerint ez az összeg „önmagában több, mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak, ami jól mutatja az állami kampányolás erejét. Ehhez jönnek a közterületi hirdetések, a TV, a rádió, a Facebook és a Youtube.”

Szerintük a népszavazási kampány összköltsége a tíz milliárd forintot is meghaladhatja.

Népszavazási hirdetést a kormányon kívül csak az Amnesty International és a Háttér Társaság adott fel, akik érvénytelen szavazásra buzdítottak. A két szervezet összesen 3,3 millió forintot költött el a Népszava és a 444 felületein. A kormány kampánya a sajtóban tehát mintegy 1100-szoros fölényben volt a civilekéhez képest.