Draskovics Tibor pénzügyminiszter a kabinet ülését követő rendkívüli sajtótájékoztatón elmondta, a program nagyravágyó, de reális: gyors gazdasági növekedést, 2008-ig 200 000-rel több munkahelyet és biztonságos jövőt ígér. Az állami kiadások jelentősen csökkennek - ígérik a tervek -, ez 2008-ig mintegy 2 000 milliárd forint megtakarítást jelent az országnak. Javulnak az állami tevékenységek, így a kormány jobban és hatékonyabban tudja elkölteni az adófizetők pénzét. Az újraelosztás mértéke a mostani 48 százalékról 44 százalékra csökken. Az államháztartás hiánya évről évre fél százalékponttal csökken, így 2008-ra teljesíteni tudjuk a maastrichti kritériumokban előírt maximum három százalékos deficitet: tervek szerint abban az évben már csak 2,7 százalék lesz a mutató. Az infláció három százalékra mérséklődik. Az államadósság GDP-hez viszonyított aránya a mostani 60 százalék körüli szintről 2008-ra 53 százalék körülire mérséklődik. Folyamatosan csökkenti a kormány az adóterheket is, így míg jelenleg a GDP 39 százaléka származik az adóbevételekből, addig 2008-ra ez az arány 37 százalékra mérséklődik. Ezzel a lépéssel mintegy 1 000-1 200 milliárd forint többlet marad azoknál, akik megtermelték. A beruházások jelenlegi 6-8 százalékos növekedési ütemét a kormány 2008-ra 8-10 százalékra emelné. Az exportnövekedés mértéke szintén 8-10 százalék lesz négy év múlva, s ezzel párhuzamosan fog bővülni Magyarország importja is. A gazdaság növekedési modellhez két pályát is felrajzoltak a Pénzügyminisztérium szakértői, egy optimistább és egy óvatosabb verziót. Ezek szerint a gazdasági bővülés üteme a mostani 3,5 százalékról 2008-ra 4,5-5,0, illetve 5,0-5,5 százalékra nőhet. A magyar GDP vásárlóerő-paritása jelenleg az EU átlagának 54 százalékára rúg, ez négy éven belül 58, illetve 60 százalékra nőhet a két különböző modell szerint. A foglalkoztatás szintje a mostani 57 százalékról 59-60, esetleg 61-62 százalékra hízhat. Gál J. Zoltán kormányszóvivő a sajtótájékoztatón bejelentette: a GKM már dolgozik azon, hagy ingyenessé tegyék az M5-ös autópálya Budapest és Gyál közötti szakaszát.