Míg az év utolsó és első hónapjai az immunerősítésről szoktak szólni, és jellemzően az időszakban átmenetileg megugrik a kereslet a vitaminok iránt, a lakosság jó része a nyár közeledtével átpártol a fogyókúrás termékekhez.

„Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az egészséges táplálkozás és a rendszeres testmozgás elengedhetetlen ahhoz, hogy az emberek ’top formába’ kerülhessenek nyárra. Ezt sokan instant szeretnék elérni, ezért inkább a gyors eredményt ígérő készítményekhez fordulnak” – mutatott rá Jánvári András e-kereskedelmi szakértő, a Multi-vitamin.hu ügyvezető igazgatója.

Az emberek többsége persze nem szeretne hónapokig diétázni, illetve a mozgással szenvedni, ezért aztán nagyon buknak az úgynevezett csodaszerekre.

Minél közelebb a szezon, annál gyakrabban bukkannak fel olyan hirdetések, amelyek gyors és látványos eredményeket ígérnek. Ezekkel azonban nem árt óvatosnak lenni, és alaposan utána nézni, hogy miről is van szó. „Számtalan olyan online, illetve közösségi média felületeken is elérhető oldal van, amely gyors segítséget ígér a kétségbeesett vásárlóknak. Sok esetben celebekkel, ismert emberekkel reklámozzák magukat a különböző márkák, azonban sajnos a reklámarcok tudta nélkül.”

Ezekben az esetekben az érintettek panaszt is szoktak tenni, azonban mindez nem minden esetben jut el a vásárlókhoz.

Hogyan lehet felismerni az átverést?

Valóban igaz, hogy vannak olyan termékek, amelyek segítenek, a hazai szabályozások szerint azonban nem lehet fogyási mennyiséget ígérő állítással reklámozni. „Ez azt jelenti, ha valahol azt olvassuk, hogy például az adott termékkel 2 hét alatt 10 kilót lehet fogyni, akkor sajnos egészen biztosan olyan oldalról van szó, amelyben nem érdemes megbízni” – hangsúlyozza a szakértő. „Hasonló jellegű ígéret vagy ígéretszerű mondat nem szerepelhet egy terméknél sem. A reklámokban a celebek vagy reklámarcok mondhatják a példánál maradva, hogy ők 2 hónap alatt fogytak 10 kilót, de ezt csak és kizárólag magukról állíthatják, a termékről általánosságban nem” – tette hozzá Jánvári András.

A termékeket érdemes megkeresni más oldalakon is, illetve vásárlói visszajelzéseket olvasgatni, hiszen ha valóban hatásos produktumról van szó, akkor azok több helyen is fel fognak bukkanni részletes leírással és visszajelzésekkel.

Kollagén és D-vitamin

A D-vitamin fogyasztásáról sokan hajlamosak a téli szezon végétől lemondani, mondván, hogy ebben az időszakban már sokkal magasabb a napsütéses órák száma. Ilyenkor érdemes azonban belegondolni, hogy mennyi is az az idő, amit ténylegesen a napon tölt valaki. „Az egészségmegőrzés mellett a D-vitamin szintjére a fogyni vágyók is kifejezetten figyeljenek, és adott esetben inkább pótolják, mert hiánya ronthatja a fogyókúra eredményét, ami hamar a kezdeti próbálkozók kedvét szegheti.” Emellett érdemes kollagént is fogyasztani, ennek mennyisége 25 éves kor felett ugyanis csökken a szervezetben. A kollagén segít abban, hogy a bőr a fogyás során is megőrizze a feszességét.

A fogyókúrás és diétás termékekért a fokozott érdeklődés jellemzően április és május magasságában szokott elkezdődni és egészen nyár közepéig kitart a folyamatosan növekvő kereslet. „Azt azonban nehéz megjósolni, hogy idén hogyan fog alakulni a piac. Az energiaárak és élelmiszerárak drágulás ahhoz vezet, hogy a nyaralások is sokkal költségesebbek lesznek, így előfordulhat, hogy a fogyókúrás termékek már egy olyan kategóriába fognak esni, amelyről inkább lemondanak az emberek” – mutatott rá a szakértő.