A részletekről későbbre ígért tájékoztatást. A szerződést a BKV október 20-án bontotta fel, miután az Alstom nem tudta időre leszállítani a 2-es metróra szánt szerelvényeket. Az Alstommal 2006. május 30-án kötöttek szerződést a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek gyártására és leszállítására. E szerint az Alstom 22 szerelvényt gyárt a 2-es metróra 150 millió euróért és 15+7 automata szerelvényt a 4-es vonalra 114 millió euróért. A Fővárosi Önkormányzat június 3-i döntésének értelmében a BKV vezérigazgatójának meg kell szüntetnie az Alstom konzorciummal kötött szerződést, ha a gyártó július végéig nem tudja megszerezni a végleges típusengedélyt a 2-es vonalra szánt szerelvényekre. A BKV a gyártónak már átutalt ötven százalék előleget, mintegy 30 milliárd forintot, miközben az Alstom csak tízszázalékos kötbérköveteléssel élhetett. Az előlegre, illetve a jó teljesítésre vonatkozó bankgaranciát a BKV már lehívta, és bejelentette kötbérigényét. Ehhez azonban a cég nem fér hozzá, mivel a nanterre-i bíróság december végén kihirdetett határozatában helybenhagyta az Alstom kérelmét, amelyben a cég azt indítványozta, hogy a hatóságok tiltsák meg a BKV-nak a bankgaranciák lehívását.