A válság tapasztalatainak tükrében alakítottak gazdálkodásukon és kínálatukon az utazási irodák, melyek a rövidebb és olcsóbb utak iránti kereslet megnövekedésére és a közeli nyaralóhelyek felértékelődésére számítanak idén - írja a Világgazdaság. Az idei szezont az árérzékenység fogja jellemezni, így a széles kínálat mellett az utazási irodák erre helyezik a hangsúlyt - derül ki az összeállításból. A Neckermann például akár harminc százalékos kedvezményt is nyújt, ha az utazók március 8-ig lefoglalják nyaralásukat, és az igényekhez illeszkedve kiemelten széles választék jellemzi az idei ajánlatokat. First minute-akcióval csábít utazásra az IBUSZ is: április végéig a nyári katalógus kínálatára 20-30 százalékkal alacsonyabb árakat alkalmaznak. A Vista a számára otthonos területeken növelte inkább a vállalásait, a kockázatosabb charteres utaztatás műfajában pedig stratégiai partnerek árualapjaira támaszkodott. Az idei nyári szezonra a kereslet tavalyi változásait figyelembe véve jelentősen bővítették a kínálatukat az olyan közeli nyaralóhelyek tekintetében, mint Ausztria, Görög-, Horvát-, illetve Olaszország. Az idei kilátásokkal kapcsolatban óvatosan derűlátók a szakmabeliek: arra számítanak, hogy némileg nagyobb lehet a tavalyinál a forgalom, amely azonban a 2008-astól még elmaradhat.
QP | Quality Placement