A kormány a Magyar Közlöny szerdán megjelent számában nyilvánosságra hozta a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (NOB) számára adott garancialevelet, amelyben vállalja, hogy nem szervez az olimpiával ütköző programokat, az előkészítés számára vámmentességet biztosít.

Külön mellékletben sorolják fel azokat az infrastrukturális fejlesztéseket, amelyeket a 2024-es olimpia kezdetéig megvalósítanak. Ezen projektek összértéke nem került be a határozatba, de azok becslések szerint több száz, de akár ezer milliárd forintra rúgnak.

QP | Quality Placement

Az Orbán-kormány most garanciát vállalt arra, hogy

  • az M7-es autópályát három sávossá alakítják 2020-2021 között.
  • Megépül az új Ferihegyi repülőtérre vezető út: a jelenleg 3x2 sávot 2x3 sávossá alakítják és új csomópontokat kap az útvonal. A projekt befejezésre 2023-ig kell várni.
  • Hamarabb utazhatunk vonattal Ferihegyre az ígéretek szerint: 2021-re végre meglesz a vasúti kapcsolat, amivel legalább 20 éve adós főváros.
  • Felújítják a 3-as metrót, az 1-es metrót a soroksári és csepeli hévet - pontosabban ez utóbbit - mint arról már döntöttek - megszüntetik és villamossá alakítják.
  • Felújítják 2020-ig gödöllői és belőle kiágazó csömöri hévet, sőt, 23 új szerelvényt is vesznek.
  • Meghosszabbítják az 1-es villamos vonalát a Kelenföldi pályaudvarig. Erre már az idén sor kerülne és a vállalás szerint 2017-re el is készülne, annak ellenére, hogy nemhogy egy kapavágás nem történt az Etele úton, de még a közbeszerzések sem indultak meg.

Hidakban sem szűkmarkú a kormány, legalábbis ígéretek szintjén: az olimpiai "master plan" szerint az olimpia helyszínek jelentős része a Csepel-sziget északi részén épülne fel, ám ennek a területnek a megközelítése ma finoman szólva is problémás. Ezért új 2x3 sávos híd épülne a sziget mindkét oldalára, vagyis a Kis-Dunára és az öreg Dunára. Ráadásul mindezt 2020-2022 között meg is valósítanák.

A Déli vasúti összekötő híd pedig egy harmadik pályát kapna. Erről bővebben itt olvashat.