A szektort szerkezetében, s az egyes vállalkozásokat működésében, innovativitásában, fejlődőképességében kell megváltoztatni - tette hozzá.
Az államnak a változásokhoz kell hozzájárulnia a hatékonyabban felhasznált uniós támogatásokkal, lejjebb szorított finanszírozási költségekkel és a különféle szabályozókkal.
A pénzügyminiszter szerint egy borzasztó nehéz költségvetési pályán veszi át a következő kormány a stafétabotot, ez megkövetelné azt, hogy ugyanolyan szigorral is folytassa a munkát, ahogyan azt a jelenlegi kabinet.
A közlekedési társaságok – a MÁV és a BKV – konszolidációjáról szólva úgy vélte, az igazi kérdés nem ezen cégek pénzügyi helyzetének rendezése, hanem az, miként lehet elkerülni, hogy ezek a vállalatok további adósságot termeljenek.
"Ennek a kérdésnek a megválaszolása után lehet azzal foglalkozni, mekkora adósságot hoztak ezek a vállalatok a múltból és mit kell azzal tenni" – fogalmazott Oszkó.