Milliárdot megközelítő, de biztosan több százmillió forintot elérő adótehertől menekült meg az OTP, illetve a bank ügyfelei. Az utolsó pillanatban a honatyák – a kabinet hathatós támogatásával – úgy módosították az adójogszabályokat, hogy az OTP Banknak ne kelljen adót fizetnie a gépkocsinyeremény-betétkönyvekre kisorsolt autók után. A legnagyobb hazai pénzintézet egyeduralkodó a gépkocsinyeremény-betétkönyvek piacán: a terméket csak a bank forgalmazza. Az ilyen takarékbetét tulajdonosa nem kap kamatot, helyette részt vesz a havonta tartott sorsoláson, s a nagyobb névértékű könyvek birtokosai jobb eséllyel indulnak a sorsoláson. Ez a megtakarítási forma továbbra is népszerű, az OTP Banknál szeptember 30-án több mint 970 ezer ilyen betétkönyvet tartottak nyilván, az így félretett összeg meghaladja a tízmilliárd forintot. A problémát az jelentette, hogy az APEH korábban úgy vélte, a kiosztott autók után húszszázalékos nyereményadót kell fizetni, hiszen a gépkocsi nyeremény. A bank ezzel szemben azon az állásponton volt, hogy az autó tulajdonképpen a kamatot testesíti meg, amelyet a betétesi közösség így oszt el maga között, márpedig a kamat adója 0 százalék. A Legfelsőbb Bíróság dodonai ítéletet hozott az ügyben mikor kimondta, hogy a betétekre kiosztott autó nem kamat, de nem is nyeremény. Az APEH az szja-törvény paragrafusaiból ezt követően csak azt tudta kiolvasni, hogy az OTP természetbeni juttatásként adja az autót a kisorsolt betétkönyv-tulajdonosoknak, ami 55 százalékos adó- és járulékterhet jelentett volna. Erre a helyzetre hozott megoldást a parlament által a héten elfogadott adómódosítás. Az indítvány kamat fogalmát meghatározó paragrafus azon mondatát írta át, amely a takarékbetét kamatáról szólt. A módosítás szerint kamatnak minősül „a takarékbetétről szóló törvényben meghatározott takarékbetétre fizetett (jóváírt) hozam”. Egy zárójeles megjegyzés továbbá azt is tartalmazza, hogy a törvényalkotó ide érti a nyereményt is, ha nyereménybetétről van szó, vagyis az OTP-nek továbbra sem kell adót fizetnie a kiosztott autók után, mert az kamatnak minősül, ráadásul visszamenőleges hatállyal. Az APEH hat évre visszamenőleg követelheti az adó fizetését, vagyis elvben – a múlt havi 23 autóval számolva – több mint 1600 gépkocsi után. Ezek összértéke meghaladja a hárommilliárd forintot, vagyis ha az autókat végül nyereménynek minősítették volna, a fizetendő összeg 600-800 millió között mozogna, de ha természetbeni juttatásként tüntették volna fel, akkor 1,8 milliárd forintról is lehetne beszélni.