Átadták Tatán azt a KOMBIbike nevet viselő kerékpárkölcsönző rendszert, amelynek járműveit öt szlovák és négy magyar településen lehet használni. Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős kormánybiztos ez alkalmából elmondta: ahhoz, hogy Magyarország 2030-ra a legélhetőbb európai ország legyen, szorosan hozzátartozik, hogyan töltjük a szabadidőnket. A most átadott fejlesztések a minőségi kikapcsolódást szolgálják, egyrészt fellendítik a kerékpáros turizmust, másrészt aktív szórakozási lehetőséget jelentenek - mondta a politikus.

Az Országos Bringapark Programban 2020-ban összesen 800 millió forint értékben valósultak meg fejlesztések a kormány és az önkormányzatok fele-fele arányú finanszírozásával. Az idén pedig a beruházások összege már meghaladta az 1,1 milliárd forintot.

A KOMBIbike projekt az Interreg V-A Szlovákia-Magyarország Együttműködési Program keretén belül valósult meg a Pons Danubii Európai Területi Együttműködési Csoportosulás vezetésével. Utóbbi szervezetet három szlovákiai (Észak-Komárom, Ógyalla, Gúta) és négy magyarországi (Komárom, Tata, Kisbér, Oroszlány) önkormányzata hozta létre. A közösen fejlesztett rendszer lehetővé teszi az érdeklődő számára, hogy bármelyik KOMBIbike állomásról kerékpárt kölcsönözzön és azt bármelyik állomásra visszahelyezze. A kerékpárkölcsönző rendszer kivitelezője a T-Systems Magyarország, a járműveket az esztergomi Neuzer cég készítette.

A Pons Danubii feladata volt a teljes kerékpáros rendszer kiépítése, a szükséges eszközök beszerzése, a projektmenedzsment feladatok ellátása, az új kerékpárkölcsönző rendszer integrálása a helyi közlekedési rendszerekbe, valamint a tudatos kerékpáros közlekedésről szóló tréningek szervezése tanároknak és diákoknak.

A KOMBIbike kerékpárkölcsönző rendszer 95 hagyományos és 35 elektromos kerékpárt kínál használatra. Az állomások a szlovákiai oldalon Érsekújvár, Gúta, Komárno, Naszvad és Ógyalla városában találhatók, a magyarországi oldalon pedig Kisbér, Komárom, Oroszlány és Tata városában lehet kerékpárt kölcsönözni, összesen 13 helyszínen. 

A projekt teljes költségvetése 980 ezer euró, amelyből 833 ezer euró az Európai Regionális Fejlesztési Alap 85 százalékos támogatása, ezen felül pedig 10 százalékos a magyar és szlovák állami társfinanszírozás.