Jogerős ítéletben mondta ki a Fővárosi Bíróság a napokban, hogy az üdülési csekk adás-vételére vonatkozó elektronikus hirdetések gazdasági reklámnak minősülnek - adta hírül a Magyar Nemzeti Üdülési Alapítvány (MNÜA).
A hatályos jogszabályok alapján a gazdasági reklám közzétevője felelősséggel tartozik az internetes oldalán közzétett hirdetés tartalmáért. Mivel az adó- és járulék kedvezménnyel támogatott üdülési csekk névre szóló, így annak eladását vagy megvételét a törvény tiltja, tehát az adás-vételre vonatkozó hirdetések törvénysértőek. A bíróság elutasította az elektronikus hirdetést megjelentető szolgáltatók azon álláspontját, melyben az elektronikus kereskedelemre hivatkozva nem akartak felelősséget vállalni a hirdetések tartalmáért.
Az MNÜA szerint a bírósági ítélet alapján az elektronikus hirdetési lapokat üzemeltető szolgáltatók a jövőben vélhetően már a megjelenés előtt kiszűrik az üdülési csekk törvénytelen adás-vételét tartalmazó kezdeményezéseket. A csaknem kétmillió hazai munkavállaló és családtagjaik, valamint tizenötezer belföldi szolgáltató számára további megerősítést nyert az üdülési csekk rendszer szabályszerűsége.
Az alapítvány úgy értékeli, hogy a jelentős jogerős ítélet túlmutat a konkrét eseten, és várhatóan átrendezi az elektronikus hirdetések kialakult hazai gyakorlatát. Kedvező hatással lehet azon termékek forgalmazására, melyek márkája védjegyoltalom alatt állnak.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.