A Magyar Közlönyben megjelent határozat felhatalmazza a technológiai és ipari minisztert, hogy szeptember 29-ig gondoskodjon öt katonai mobilitási projekt esetében az uniós ügyintézéséről. A pontos feladat a pályázatok kiírásra történő benyújtása Brüsszel felé.

Amennyiben az Európai Bizottság elfogadja a projekteket, akkor az ipari miniszternek - együtt a területfejlesztési miniszterrel - meg kell vizsgálni, hogy az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz terhére el nem számolható költségeket miképpen lehetne finanszírozni az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program Plusz terhére.

A következő felsorolás a projektek megnevezését és teljes költségét tartalmazza (zárójelben az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből remélt pénz, mindkettő milliárd forintban):

  • a szolnoki állomás átjárhatóságának fejlesztése polgári és katonai kettős felhasználási követelményeknek megfelelően 75,2 (37,6),
  • Kelet-magyarországi TEN-T vasútállomások (Felsőzsolca, Szikszó, Forró-Encs, Hidasnémeti, Cegléd, Szolnok, Szajol, Kisújszállás, Demecser, Záhony, Mezőtúr, Békéscsaba) alkalmassá tétele polgári és katonai kettős felhasználásra 4,7 (2,3),
  • Csepeli Szabadkikötő Infrastruktúra fejlesztése II. ütem 16 (5,6),
  • zalaszentiváni deltavágány kiépítése 12 (5,6),
  • a Gubacsi vasúti híd - a teherforgalom elvárásainak megfelelő - átépítése, a Csepeli Szabadkikötő és a logisztikai terminálok kiszolgálására 24,9 (12,4) milliárd forint.