Szerinte az elektromos rollerek Magyarországon jelenleg nem minősülnek járműnek, ezért a használóját gyalogosnak tekintik, miközben egyes rollerek akár óránként 75 kilométeres sebességre képesek - idézi az MTI.

Az e-rollerekre vonatkozó szabályok országonként változóak, Németországban például 20, Spanyolországban 25 kilométer per órával lehet velük közlekedni, sok helyen korhoz kötött, és a sisak viselése is kötelező.

QP | Quality Placement

Hozzátette, Magyarország több ország példája alapján alakíthatja ki saját szabályozását. A szakértő szerint azonban közös uniós szabályozásra is szükség lenne.

Nemrég Révész Máriusz, a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos úgy nyilatkozott: Magyarországon immár mindennaposak az életveszélyes helyzetek az elektromos rollerek miatt, ezért módosíthatják a KRESZ-t  Nem sokkal később a Kormányzati Tájékoztatási Központ csütörtökön arról tájékoztatta az RTL Híradót, hogy "nincs ilyen elképzelés a kormány asztalán".