Magyarországon legalacsonyabb a fogyasztói bizalmi index a negyedik egymást követő negyedévben, ötvenhat ország közül - derül ki a Nielsen globális felméréséből. A magyar idei második negyedévi mutató 30 pont lett, jóval elmaradva a 91 pontos globális átlagtól. A hazai mutató 2 ponttal lett alacsonyabb az idei első negyedévesnél, míg egy évvel korábban még 43, két évvel korábban pedig 65 pontnál állt. Európában a 2013. második negyedéves fogyasztói bizalmi index átlaga 73 pont volt.

Magyarországon az index három összetevője közül viszonylag kedvező a helyzet az anyagiaknál: a magyarok 9 százaléka nyilatkozott úgy, hogy személyes pénzügyi helyzete a következő tizenkét hónapban ha nem is kiváló, de jó lesz. Negatív véleményt 87 százalék mondott. Egy évvel korábban a megkérdezettek 15 százaléka adott kedvező és 81 kedvezőtlen választ.

A munkahelyi kilátásokat többé-kevésbé jónak a válaszadók csupán 3 százalék tartja, szemben az egy évvel korább 6 százalékkal. Arra a kérdésre, hogy a mostani időszak megfelelő arra, hogy megvásárolja, amit szeretne és amire szüksége van, a magyar megkérdezettek 4 százaléka válaszolt úgy, hogy alkalmas - egy évvel korábban 12 százalék volt az igenek aránya.

Indonézia és India piaca a legoptimistább

Idén változott az élcsoport: a világ legoptimistább piaca a Nielsen kutatása szerint kilenc negyedéven át India volt, ám most Indonézia 120 pontos mutatójával előzött (India 119 pontig jutott). Az élmezőnybe még a Fülöp-szigetek (116 pont), Szaúd-Arábia (115 pont), Malájzia (111 pont), Egyesült Arab Emirátusok (108 pont), Brazília (106 pont), Kína (105 pont), Hongkong és Thaiföld (104 pont) fért be.

Európában a legjobb mutatót elért két ország világviszonylatban a 14. és 15. helyet foglalja el: Dánia és Norvégia 95-95 pontig jutott, míg Svájc 94, Ausztria 92 és Németország 88 pontot produkált.

Közép- és Kelet-Európában a legnagyobb fogyasztói bizalmat Csehországban, Észtországban, Litvániában (71-71 pont), Lettországban (70 pont), Lengyelországban (69 pont), Ukrajnában (65 pont) és Romániában (62 pont) mért a Nielsen.

QP | Quality Placement