Az új Euro 7-es kibocsátási szabvány műszaki részletei fogják eldönteni, hogy a belső égésű motorok a jövőben engedélyeztethetők lesznek-e, azonban az Euro 7-es norma bevezetése nem jelentheti ezek rejtett ellehetetlenítését vagy tilalmát - közölte a Mercedes-Benz a Világgazdaság megkeresésére. A zéró károsanyag-terhelésű közlekedésre való átállás időigényes, de már most is támogatják ezt a szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó jogszabályok, a vevőknek nyújtott támogatások és az infrastrukturális fejlesztések.

A Magyar Suzukinál az Euro 7-tel kapcsolatban úgy látják, hogy a gyártók hatalmas fejlesztésekbe kezdtek, hogy megfeleljenek a szén-dioxid-kibocsátás csökkenté­sére irányuló, többlépcsős uniós szabályozásnak. Csakhogy ezek az innovációk rendkívüli költségeket rónak az autóipari vállalatokra.

Az Európai Autógyártók Szövetsége 8ACEA) szerint nagy a valószínűsége, hogy ennek következtében az új­autó-piacon a fizetőképes kereslet nem tud majd lépést tartani az alternatív meghajtású új modellek árával. A japán márka esztergomi üzemében az idei gyártás több mint 65 százaléka már hibrid autó volt.

Az Audi Hungaria Zrt.-nél elmondták, hogy az ­Euro 7 pontos határértékei még nincsenek rögzítve, de egyértelműnek látszik, hogy mélyreható technikai intézkedésekre lesz szükség. A vállalat stratégiájának egyik alappillére az innováció, a cégnél nemcsak belső égésű, hanem elektromos motorokat is gyártanak. Győrben 2019 óta készülnek mild hibrid járművek.