A Vodafone vezérigazgatója szerint a piac csak 2010 végén stabilizálódik, növekedésre pedig ezt követően lehet számítani. Hozzátette, az új szolgáltatások és a technológia iránti kereslet folyamatosan nő, miközben a felhasználók - most jórészt a válság hatásra, de egyébként is - folyamatosan kevesebbet akarnak költeni a szolgáltatásokra. A vezérigazgató a távirati irodának kifejtette: céljuk az, hogy a társaság bevételcsökkenése minden negyedévben a piaci átlag alatt maradjon, s növekedjen a részesedése az előfizetők számát tekintve is. A Vodafone a harmadik negyedévben a mobilpiaci bevételek 23,3 százalékát tudhatta magáénak, amit minden negyedévben tovább szeretne növelni néhány tized százalékkal. Beck szerint a reális cél az, hogy a következő negyedévben az arány megközelíti, eléri a 24 százalékot. Hozzátette, hogy miközben a harmadik negyedévben a magyar mobilpiac bevétele hat százalékkal esett vissza, a Vodafone-é csak 5,5 százalékkal. Ezt a társaság úgy tudta elérni, hogy miközben nőtt az ügyfélszáma, tovább csökkentette költségeit és javította hatékonyságát. A harmadik negyedévben az összesített mobil ügyfélszám 106 ezer 726-tal mérséklődött a bázishoz képest, miközben a Vodafone-é 13 ezer 599-cel emelkedett. A vezérigazgató elmondta, hogy a szolgáltatók a verseny mellett azért sincsenek könnyű helyzetben, mert az árak külső hatásra is folyamatosan csökkennek, részben azért is, mert a Nemzeti Hírközlési Hatóság, teljesítve az uniós elvárásokat, az idén is mérsékelte 20 százalékkal a végződtetési díjakat, illetve az SMS és az adat roaming díját. Jövő januárban a végződtetést illetően hasonló mértékű csökkentés várható - mondta az MTI-nek a Vodafone magyarországi vezére.