Azzal, hogy bizonyos beszerzési, it-, marketing- és hr-feladatok egy kézbe kerültek, évi több száz millió forintot spórol a csoport - tette hozzá a Napi érdeklődésére. A társaságok más ügyekben önállóan működnek. Középtávon régiós szinten is meghatározó élelmiszer-ipari vállalkozássá szeretnék tenni az évi 550 millió eurós árbevételű csoportot, elérve a tőzsdeképességet is. A tőzsdei megjelenés azonban nem célunk - mondta Csányi. Továbbra is családi tulajdonban tartanák a cégcsoportot, amely idén a tavalyi árbevételt szeretné megismételni. A magyar márkákat hosszú távon is életben akarjuk tartani és nemzetközi szinten sikeressé tenni, ehhez a külföldi marketing erősítése szükséges, főleg a húsipari termékeknél - mondta a vezérigazgató, aki szerint a modern kiskereskedelmi elvárásoknak való megfelelés csak vertikális integrációval érhető el. Így a vetőmagtermesztéstől a takarmánygyártáson és az állattenyésztésen át egészen a feldolgozásig követhetővé és ellenőrizhetővé válik az élelmiszer előállításának útja. Ez lehetőséget ad a mennyiségek és minőségek összehangolására. A cégcsoport jelenleg is kidolgozás alatt lévő ötéves stratégiai tervében régiós akvizíciók, zöldmezős beruházások és hatékonyságjavító technológiai fejlesztések körvonalazódnak. A következő egy-három évre tervezik a fejlesztések javát, ezek költségigénye azonban erősen függ a magyar és régióbeli országok kormányzati támogatási politikáitól, a várt megtérüléstől. Csányi a terjeszkedés irányánál a tejágazatban a Balkánt, a húskészítményeknél a Távol-Keletet emelte ki, de említést tett afrikai lehetőségekről is. Más ágazatokban egyelőre nem terveznek terjeszkedést. A magyarországi kiskereskedelembe való belépésről már lecsúsztunk, a piac "túlkoncentrálttá" vált, más környékbeli országokban azonban nem zárjuk ki a lehetőséget - tette hozzá a vezérigazgató.