Rázó László tájékoztatása szerint a 41 tonna teherbírású portáldarut 890 millió forintért szerezték be, ehhez az Új Széchenyi Terv pályázatán 388 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el a társaság.
A beszerzés a vasúttársaság soproni konténer-termináljának fejlesztésére indított 1,3 milliárd forintos projekt része, aminek legfontosabb eleme volt a portáldaru beszerzése. A daru darabjait a gyártó Künz ausztriai és csehországi telephelyeiről, speciális szállítójárművekkel hozták Sopronba.
A konténerek emelésére, áthelyezésére használt portáldaru 300 méteres sínpályán mozog, alatta 4 vágány helyezkedik el. A munkagép képes a kamionon, illetve vasúti kocsin érkező konténerek mozgatására, áthelyezésére is. A fejlesztés részeként elvégezték a darupálya statikai megerősítését és felépítményének cseréjét, valamint a bakdaru villamosenergia-ellátásának kiépítését.
A projekt keretében három acélszerkezetű fedett-nyitott fatárolót építtet a cég, fejlesztik az üzemviteli szoftvert és a már meglévő konténerkövető rendszert.
Legolvasottabb

Visszahívás a szabadságról: rossz hír a munkavállalók számára

Hatályba lép pénteken a sok mobilost érintő, megújított rendelet

Lakhatatlanná válhat az Alföld, Szegeden különösen nem lesz jó lakni

Öngyilkos vásárlási spirálba kerültek a magyarok

Percek alatt szakadt be a forintárfolyam

A senki földjére küldik Magyarországot a franciák és az EU

Már arra készülnek, hogy Európa tizedében az áramot is elvágják az oroszok
