A felügyelet honlapján közzétett határozat indoklása szerint egy ügyfél egyebek között azt kifogásolta, hogy a pénzügyi szervezet téves és hiányos tájékoztatása miatt nem szüntették meg határidőre a bankszámláját, továbbá, hogy késedelmesen tájékoztatták arról, hogy ennek akadálya a számlához rögzített két azonnali beszedésre vonatkozó felhatalmazás.

A PSZÁF a vizsgálat során megállapította: az AXA a számlamegszüntetésre vonatkozó tájékoztatáskor nem a tőle elvárható gondossággal járt el, mivel a tájékoztatáskor nem ellenőrizte a számla megszüntetését esetlegesen akadályozó összes lehetőséget.

A tájékoztatás a felügyelet szerint alkalmas volt az ügyfél döntésének befolyásolására, hiszen megfelelő tájékoztatás esetén az ügyfél még azt megelőzően intézkedhetett volna a felhatalmazó levelek visszavonásáról, mielőtt a számla megszüntetésére vonatkozó kérelmét eljuttatta a bankhoz.

A bírság összegének megállapításakor a PSZÁF figyelembe vette, hogy a pénzügyi szervezet a nem megfelelő tájékoztatást utóbb korrigálta.
QP | Quality Placement