A Kika Ausztriában most indítja diszkont üzletágát, a rendszer lényege, hogy a „fapados” áruházakban csak 3 eladót alkalmaznak, eltekintenek mindenféle promóciós külsőtől, az árut a vásárló veszi le a polcokról. Ezzel mintegy 10 százalékos árcsökkentésre nyílik lehetőség. Az osztrák bútorkereskedelmi csoport kétezer négyzetméteren háromezer terméket kínáló diszkontáruházat nyit a jövő héten Kremsben. A magyar leányvállat, a Kika Lakberendezési Kft. ügyvezető igazgatója, Juhász Attila a Világgazdaságnak elmondta, hogy Ausztriában – ahol a csoportnak ötven áruháza van – még tervezik néhány diszkontáruház létesítését az új Möbel Lager elnevezés alatt, a magyarországi bevezetés azonban a kinti tapasztalatok függvénye. A Kika/Leiner csoport 150 millió eurót szán hálózatbővítő offenzívájára, amelynek harmadát Ausztriában költik el a meglévő áruházak korszerűsítésére és a diszkonthálózatra. Százmillió eurót a kelet-európai régiónak szánnak, ebből Prágában kettő, Brnóban, Pozsonyban és Zágrábban egy-egy áruház építése szerepel a tervekben. Magyarországon a következő 3-4 év során - egy budapesti mellett - Debrecenben, Pécsett, Szegeden, Győrben és Miskolcon gazdagodik egy-egy áruházzal a jelenleg háromtagú hálózat.