A Gazdaság.hu információi szerint már lekötötték a televízióknál azokat a hirdetési felületeket, amelyeken a hosszú évek óta sehol sem reklámozott Cerbona szeleteket kívánja hirdetni a gyártó Naponta Élelmiszerkereskedelmi Kft. A Cerbona Zrt. 2010-ben csődvédelembe menekült, majd a sikertelen csődegyezség után a cég a felszámolás sorsára jutott. A fénykorában 10 milliárd forintot meghaladó árbevételű cég teljes malomipari vertikumot épített ki, az ország több pontján lévő üzemeiben őröltek, tésztát készítettek, és extrudáltkört is bevezettek a piacra, müzli, müzliszelet és gabonapehely formájában.

A tevékenységekre kerestek befektetőket

A felszámoló Agro Alba Zrt. és a hitelezők számos más csődbe jutott cég tapasztalataiból okulva arra jutottak, hogy a Cerbonát nem hagyják széthordani, a céget inkább tevékenységi körök szerint felosztják, és azokra keresnek szakmai befektetőket, akik integrálni tudják saját tevékenységükbe az adott területet.

A cég szekszárdi malmát a Sikér Kft., míg a Cerbona márkanév alatt futó termékek gyártását az élelmiszeripari reorganizációra szakosodott Naponta vette át. Mindkét potenciális befektető bérgyártási szerződést kötött a Cerbonával, s ezzel a malomipari tevékenység egy részét sikerült talpra állítani, és az extrudátum termékkör (müzli, müzliszelet, gabonapehely) egészét is sikerült a piacon tartani. A szekszárdi malmot a Sikér azóta meg is vette. A tésztagyári vertikum esetében a Gyermely Zrt. rövid ideig fenntartotta a működést, de 2011 nyarán végleg leállt a termelés.

Idén kétmilliárdos forgalmat terveznek

A Naponta tulajdonosi köre már részt vett hasonló jellegű reorganizációban. A Cerbona-termékeket szinte az összes kereskedelmi láncnál sikerült a polcokon tartani. A Gazdaság.hu kérdéseire a Naponta későbbi időpontra ígért választ, mert a Cerbona átvétele még nem zárult le. A társaság megerősítette ugyanakkor, hogy a müzliszeleteket ismét reklámozni fogják. A Cerbona termékcsoport forgalma terveik szerint 2012-ben 2 milliárd forint körül alakulhat, amit aktív marketinggel és az export erősítésével a következő években jelentősen növelni tudnak.