A 2021-ben 8,3 milliárdos forgalmú Gyulahús Kft. tavalyi termelési adatai nem bonyolultak: 2000 tonna kolbász, 2000 tonna kenőmájas, 1500 tonna egyéb termék (párizsi, virsli, sonka, minden más) - írja a Telex gyulai riportjában. A teljes gyulai gyártókapacitás összességében nagyobb mint 8000 tonna. Kolbászból már teljes kihasználtsággal megy az üzem, májast azonban még tudna gyártani a vállalat. A számokból látszik, hogy a cégnél két kimagasló fontosságú termék van.

Házon belül azért emlegetik a kolbászt Brad Pittnek, mert ez a „férfiasabb” termék, a kolbászról, mint a pálinkáról férfiak beszélnek, esetleg még töltenek is olykor, például egy baráti társasággal egy fesztiválon. A kenőmájas a házi zsargonban Angelina Jolie, vagyis ez is egy sztártermék, de annyiban "nőies", hogy ezt háziasszonyok veszik a szokásos bevásárlásoknál, „legyen otthon” felkiáltással, aztán szendvicset készítenek a családnak vacsorára, vagy iskolai tízórait a gyerekeknek.

Gyulán régóta ismert egy nagy terv. Az önkormányzati tulajdonban levő vállalatnak ma két telephelye van. A belvárosi Béke sugárúton készül a kolbász, míg a külvárosi Kétegyházi úton a májas. A kinti telephelyen még lenne hely, vagyis racionális lenne a költözés, össze lehetne tolni a két gyárat egy helyszínre. Éppen ezért Gyula városa is azt tervezi, hogy bevon egy magánbefektetőt, aki akár 49 százalékos részesedést is szerezhet, és a tőkeemelés segíthetne a milliárdos, de hosszabb távon megtérülő projekt finanszírozásában – mondta Daka Zsolt vezérigazgató Gyulán.