Ne bízzon a biztosításában húsvétkor az, aki ittasan balesetet okoz. Az így keletkezett kárt ugyanis a biztosítók nemcsak a részeg vétkes autósokon, hanem minden egyéb járművel - kerékpárral, elektromos rollerrel - közlekedőn is behajtják, akár másfél millió forintig is – írja közleményében a CLB.

Németh Péter, a CLB biztosítási alkuszcég kommunikációs és online értékesítési igazgatója szerint a legfontosabb, hogy a locsolkodók, ha vezetnek, ne fogadják el a pálinkát. A figyelmeztetés nemcsak az autósokra, hanem a biciklivel és az elektromos rollerrel közlekedőkre is érvényes.  Ugyanis, egy esetleg ittas állapotban előidézett baleset kártérítésének elbírálásakor a biztosítók sem tolerálják az alkoholos állapotot. Az általuk meghatározott mértéke a vérben kimutatható 0,8 ezrelék, ami már 1-2 pohár bor vagy sör, netán egy kupica pálinka legurítása után beállhat.

A szakértő szerint az már eléggé köztudott, hogy az ittas vezetőket egyértelműen kizárják a kártérítésből a biztosítók, s az általuk okozott anyagi veszteség mindenképpen őket terheli. Azt azonban már kevesebben tudják, hogy mindez igaz az ittasan kerékpározó vagy elektromos rollerrel közlekedőkre is. Annak ellenére, hogy az elektromos rollerekre – úgy tudni – még mindig nincsenek egyértelmű közlekedési szabályok, a biztosítók a kártérítés elbírálásakor nem tesznek különbséget az ittas járművezető, a részeg kerékpáros vagy az illuminált állapotban elektromos rollerren közlekedő által okozott esetek között. Ráadásul ha valamelyikük idézi elő a balesetet, akár úgy, hogy miatta kell félrerántania a kormányt egy autónak, akkor őket terheli az okozott kár, utólag behajtja rajtuk a költségeit a másik biztosítója.

Érdemes tudni, hogy húsvétkor nagyon szigorúan ellenőrzi az autósokat a rendőrség, pontosan azért, mert sokan felelőtlen a locsolkodáskor begurítanak valamilyen alkoholos italt.

A kommunikációs igazgató a hosszú hétvége egyéb veszélyeire is figyelmeztet. Közismert, hogy mágnesként vonzzák a betörőket az olyan ingatlanok, amelyek tulajdonosai kiposztolták a közösségi médiákban az utazásukat. Ettől kezdve a profiknak gyerekjáték, de legalábbis rutinmunka feltérképezni a biztos célpontot, az üres lakást, s így szinte tálcán kapják az ötletet és a potenciális helyszínt is – összegzi a tapasztalatokat a CLB szakértője.