A posztot szerdától betöltő szakember elmondta, hogy teljes mandátumot kapott a légitársaság irányítására, amely mellett megtartja a Malév Ground Handling (GH) vezérigazgatói posztját is. "Mandátumom arra szól, hogy a Malév helyzetének rendeződéséig vigyem a céget és tartsam fenn abban a nagyon nehéz gazdasági helyzetben, amelyet most elsősorban az újabb és újabb csúcsokat elérő kerozinár okoz". Elismerte, ez nem csak a Malévet, de minden légitársaságot egyaránt sújt a világon.A létszámterveket firtató kérdésre egyelőre annyit válaszolt: ez alapvetően a flotta méretétől függ, amelynek jövőbeli alakulását még nem látják.

Limburger Lóránt szerint vannak már arra utaló jelek, hogy az ágazat megkezdte a kilábalást a válságból. "A Liszt Ferenc repülőtéren nő az utasok száma, és nekünk arra kell törekendünk, hogy közülük minél többet megszerezzünk, illetve megtartsunk" - mondta.

Június elsejét követően kereskedelmi, pénzügyi munkacsoportokat hoznak létre a cégnél az eredmények értékelésére, a lehetőségek, a kilátások felmérésére - számolt be a vezérigazgató, aki szerint a munkacsoportok javaslatai néhány héten belül konkrét tervekben ölthetnek majd testet.

Az első félév eredményeiről nem kívánt beszélni Limburger Lóránt, csak annyit jegyzett meg, hogy az "elszálló" üzemanyagárak felülírhatják a korábbi elképzeléseket. Ott azonban még nem tartanak, hogy a kerozinpótdíj emelésével reagáljanak a növekvő üzemanyagköltségekre.

Limburger Lórántot a Malév május 26-i közgyűlésén nevezték a cég élére megbízott vezérigazgatóként június 1-jétől, miután elődje, Martin Gauss május 31-i hatállyal benyújtotta lemondását még márciusban, amelynek oka a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. akkori közleménye szerint az volt, hogy nem tudott a tulajdonossal megállapodni a személyi alapbérezést illetően.

A közgyűlés elfogadta a Malév tavalyi mérlegét is, 24,56 milliárd forint veszteséggel, amely kissé, 275 millió forinttal marad csak el az egy évvel korábbitól. A tőkerendezéséről a közgyűlésen nem hoztak döntést, azt az orosz Vnyesekonombankkal folytatandó további tárgyalások miatt június 24-re halasztották.

A Vnyesekonombank a 96 százalékban a magyar állam tulajdonában lévő Malév egyik kisebbségi közvetett tulajdonosa az AirBridge Zrt.-n keresztül. Az orosz befektetési bank finanszírozója is a magyar légitársaságnak. A múlt év végi információk szerint 120 millió euróval tartozott a Malév a Vnyesekonombanknak.

Az elmúlt évben a Malév menetrendszerinti járatain 2,984 millióan utaztak, 8 százalékkal kevesebben mint 2009-ben, miközben a járatok száma 13 százalékkal csökkent.