A közlekedési tárca tervei szerint két év múlva már elektronikusan fizethetik a díjat a fuvarozók. Az új rendszerbe 1063 kilométer autópályát és 5237 kilométernyi közutat vonnának be - írta a Népszabadság. A szaktárca előterjesztése szerint első lépésben feldarabolnák az Állami Autópálya-kezelő Zrt.-t. projektcéggé alakítanák a kizárólagos állami tulajdonban Kisalföld Autópálya Zrt.-t, amely eddig voltaképp alvótársaság volt. Az átalakítás után Első Magyar Elektronikus Útdíjszedő Zrt.-nek neveznék a társaságot, amely januárban jelentetné meg az elektronikus díjbeszedési rendszer kialakításáról szóló közbeszerzési pályázatot. Az EMED igazi feladatot és tekintélyes hozományt is kapna, az ÁAK ugyanis apportként a vállalatnak adná a matricás- és rendszámalapú úthasználati rendszert és a díjfizetés ellenőrzését szolgáló infrastruktúrát. Az aktuális elképzelések szerint a 3,5 tonnánál nagyobb kéttengelyes autók és autóbuszok a főutakat is matricával használhatnák, az autópályákon viszont 2010 közepétől elektronikusan fizetnének.