Stabil maradt a kiskereskedelem bevétele: a Nielsen piackutató vállalat által folyamatosan mért kilencven élelmiszer-kategória értékesítéséből tavaly december és idén május között az előző év hasonló időszakához viszonyítva, fél év alatt a forgalom változatlanul mintegy 660 milliárd forintot ért el. Mennyiség szempontjából viszont 3 százalékkal kevesebbet adtak el a boltok, mint egy évvel korábban - írta közleményében a Nielsen.

Az eladott értéket tekintve a többi között az ásványvíz, a táblás csokoládé, az édes keksz, az ostyaszelet, a vodka és a liszt ért el legalább 3 százalékos növekedést a fél év alatt.

Az adatok szerint megállt az élelmiszerek bolti forgalmának koncentrációja. A 400 négyzetméteres és kisebb üzletek ugyanúgy 34 százalékkal részesedtek a Nielsen által mért élelmiszerek kiskereskedelmi bevételéből december és május között, mint egy évvel korábban. A 2500 négyzetméter feletti üzletek változatlanul a bevétel 30, a 400-2500 négyzetméter közöttiek pedig 36 százalékát szerezték meg.

Az év elején Magyarországon a 400 négyzetméteres és kisebb üzletekből a Nielsen adatai szerint 17 974 működött, ez az élelmiszerüzletek hálózatának 93 százalékát teszi ki.