A 100 lakosra jutó fővonalszám az egy évvel korábbi 35,33-ról 33,93-ra csökkent szeptember végére. Az öt korábbi monopol szolgáltató, az Emitel Rt., a Hungarotel Rt., a Magyar Telekom Rt., a Monortel Rt., és az Invitel Rt. adatai alapján 2005 első kilenc hónapjában a vezetékes fővonalak száma 144 ezerrel, 12 hónap alatt pedig 148 ezerrel csökkent. Negyedéves bontásban pedig július, augusztus és szeptember hónapokban közel 59 ezerrel csökkent a bekapcsolt fővonalak száma, ami 1,7 százalékos mérséklődésnek felel meg. A bekapcsolt vonalak számával együtt a háztartások telefonellátottságának aránya is mérséklődött (0,4 százalékkal), de még így is 68 százalék felett maradt. A mutató értéke az elmúlt negyedévben 1,2 százalékponttal csökkent. A 100 fővonalra jutó várakozók száma nem változott, minden kétszáz vonalanként egy személy vár most vezetékes telefonra. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama viszont emelkedett, az augusztusi 191,8 percről 194,0 percre, míg a kezdeményezett hívások átlagos hossza az előző havi 3,05 percről, 3,06 percre nőtt. Az ISDN fővonalak aránya az augusztus végi 16,51 százalékról 16,53 százalékra nőtt. Ezen a területen az elmúlt negyedévben 0,08 százalékpontos csökkenés volt megfigyelhető, így az ISDN fővonalak száma több mint 12 ezerrel lett kevesebb. A szélessávú internet-hozzáférések számát jelző xDSL (döntően ADSL) vonalszám szeptember végére az egy hónappal korábbi 320 714-ről 332 703-re nőtt: ez az összes bekapcsolt fővonal 9,7 százaléka. Az érték az elmúlt negyedévben 35 ezerrel emelkedett. A vezetékes telefonszámok hordozhatóságával a NHH szerint szeptemberben 7 120 vonal esetében éltek. A harmadik negyedévben 25 961, az év első kilenc hónapban pedig összesen 50 649 földrajzi számot vittek magukkat az ügyfelek Magyarországon. Tavaly, a számhordozhatóság első évében 47 864 földrajzi szám esett ebbe a kategóriába.
QP | Quality Placement