Alig található olyan rendszeresen megjelenő újság, magazin, amelynek példányszáma ne esett volna vissza ez év harmadik negyedévében a tavalyi azonos időszakhoz képest – derül ki a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) gyorsjelentéséből. A NAPI Gazdaság által szemügyre vett mintegy hat tucat országosan értékesített sajtótermék – közéleti napilapok, szórakoztató, ifjúsági és gazdasági hetilapok, televíziós műsorújságok, életmódmagazinok – közül összesen egy tucatnál alig többnél – 100xSzép, 168 óra, AutóMotor, Bravo, Bravo Girl!, CKM, Fanny, Füles, Heti Válasz, Hölgyvilág, IM, Joy, Popcorn, Színes Bulvár Lap és TVR Hét – lehet növekedést kimutatni. A napilapokat egy csoportba véve egyedül a Színes Bulvár Lap növelte mintegy 12,1 százalékkal az eladásait, a többinél – a piacot még mindig toronymagasan vezető Blikket is beleértve – eltérő arányú a változás: 3,2–8,1 százalék közötti a visszaesés. A szórakoztató hetilapok többsége sincs jobb helyzetben, hiszen a változatlanul az élen álló Story és a Best is veszített eladásaiból 7,1, illetve 11,4 százalékot, s így jártak a főleg nőknek szóló hetilapok közül a Kiskegyed, a Nők Lapja is, miközben a Fanny 15,8 százalékkal jobb arányban kelt el az idén a tavalyi harmadik negyedévhez képest. A hasonló témájú havilapoknál is inkább a csökkenő tendencia a jellemző, ám ugyanitt szélsőséges kiugrásra is van példa: a Joy 70,9 százalékkal javította eladásait. Az életmód-, az erotikus, az ismeretterjesztő, valamint a hobbimagazinoknak – például Elle Magyarország vagy National Geographic – ugyancsak kevesebb vásárlójuk volt az idei harmadik negyedévben. A HVG hetente értékesített példányainak visszaesése 4,3 százalékot mutat.
QP | Quality Placement