"Újból hangsúlyozzuk, hogy a K&H Bank sosem kéri ügyfeleit, hogy email formájában ügyfélazonosítókat adjanak meg, vagy az emailből egy linkre kattintva lépjenek be a K&H e-bankba. Az ilyen tartalmú emailek visszaélés gyanúsak, kérjük, ilyen formában soha ne adja ki ügyféladatait!" - kezdi figyelmeztető levelét a pénzintézet.

A csalók az elektronikus levelekből ellopják az azonosító adatokat, amelyekkel hozzáférést próbálnak szerezni a fiókokhoz és a hozzájuk tartozó számlákhoz. A pénzintézet szigorú biztonsági rendszert használ: vagy csak az előre beállított telefonokon egy applikáción keresztül, ott egy tokenbeolvasásával, vagy sms-kóddal lehet belépni. De a megfelelő biztonsági protokollok mellett sincs senki 100 százalékig védve, az óvatlanság veszélyes lehet.

QP | Quality Placement

"Amennyiben Ön ilyen emailt kapott és megadta ügyféladatait, vagy az abban megadott linkre kattintott, kérjük, hogy a kh.hu weboldalról nyissa meg újra a K&H e-bankot, ellenőrizze az e-bankban a beállítások/azonosító eszközök kezelése menüpontban a regisztrált eszközeit, illetve a tranzakció történetét. Amennyiben rendellenességet tapasztal, haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot kollégáinkkal a K&H Telecenteren keresztül (+36 1/20/30/70 335 33 55)" - kérik az ügyfelektől, valamint arra is kérnek mindenkit, ha kaptak ilyen levelet, akkor vegyék fel a kapcsolatot a bank illetékeseivel az informationsecurity@kh.hu email címen keresztül, hogy a bejelentését kivizsgálhassák.

Nemcsak a K&H ügyfeleire vadásznak a csalók: az MKB Bank is hasonló figyelmeztetést adott ki az elmúlt napokban.