Kósa Lajos felülvizsgáltatná a gyorsvonat pótjegy bevezetését, a Fidesz alelnöke szerint indokolatlan és rossz döntés született, amikor az emelésről határozott a vasúttársaság - írta a dehir.hu-ra hivatkozva az Index. Az új, gyorsvonati pótjegyet a MÁV május 15-től vezeti be a gyors- és sebesvonatokon. Ára a megtett kilométertől függően változik. Száz kilométerig 150 forinttal kell többet fizetni, 500 kilométer felett pedig 735 forint a díj. Kósa Lajos szerint a kormány célja a megélhetési költségek mérséklése, ezért határozták el a rezsicsökkentést is. Mint mondta, a gyorsvonati pótdíj bevezetése ellentétes ezzel a törekvéssel.

"Ez most megint, összevetve az európai országok vasúti közlekedési tarifáival, felfelé akar kilógni a sorból. Nem helyes. Nem azt mondom, hogy a legolcsóbbak legyünk, bár jó lenne egyszer azt elérni, de legalább az átlag felett ne legyünk. A magyar vasút teljesítménye, színvonala, minősége, szolgáltatásai nem indokolják azt, hogy az európai átlagvasúthoz képest drágábbak legyenek az itthoni díjak, ezért szerintem ez egy rossz döntés" - nyilatkozta Kósa Lajos, a Fidesz alelnöke.

Korábban az Indexnek élesen kritizálták a Fidesz képviselői, hogy a kormány tervei szerint a diákoknak és a nyugdíjasoknak is fizetniük kéne a gyorsvonati felárat. A kormánypárti frakció a héten már tárgyalna is a kormánnyal a kérdésről. Május közepétől csaknem mindegyik gyorsvonatra kiegészítő jegyet kell venni, amiért pluszszolgáltatás nem jár.

QP | Quality Placement