A cég felméréséről kedden az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint Európai viszonylatban a fenti érték nyolcvanöt, ami mutatja, hogy Magyarország közelít a nemzetközi trendhez.

Ugyanakkor a magyarok internetes vásárlási szokásai különböznek a többi országétól. Amíg Magyarországon a megkérdezettek 66 százaléka gondolja, hogy vesz valamit a következő hat hónap során, addig a világátlag jóval nagyobb, 82 százalék - tájékoztat a Nielsen 2010-es felmérése.


A legkeresettebb termék egyértelműen a könyv. Európai viszonylatban a válaszadók 44 százaléka, míg Magyarországon 40 százalékuk szándékozik könyvet vásárolni, világviszonylatban ugyanez az érték 44 százalék.


A könyvet az utazás és a rendezvényre szóló belépőjegy követi, az előbbi európai átlagban 24 százalék, magyar viszonylatban 19 százalék. Rendezvényre belépőjegyet 21, illetve 19 százalék vásárol.


Eltérés mutatkozik a nemzetközi és a magyar trendek között abban, hogy világszerte az online értékesítésre szakosodott cégektől rendeltek a legtöbb terméket, (a válaszadók jó egyharmada). Viszont Magyarországon nagyjából ugyanekkora arányban inkább olyan cég web kínálatából vásároltak, amely valóságos, téglából és malterból épített üzletet is működtet - írja a közlemény.


Minden hatodik magyar vásárló rendelt a világhálón olyan cégtől, amely ugyanakkor katalógusból vagy telefonon is értékesít, ami arra enged következtetni, hogy a magyar fogyasztók azért még nem teljesen szakadtak el a hagyományos vásárlási szokásoktól.

QP | Quality Placement