Magyarországon közel nyolcmillióan olvasnak nyomtatott sajtóterméket, s ebből 506 ezer a 15-18 éves korosztály - mondta Kázmér Judit, az MLSZ elnöke. Miközben naponta arról hallani, hogy válságban van a nyomtatott sajtó, az MLSZ tagvállalatai szerint előnyeként említhető, hogy sajátos esztétikai élményt nyújt, hirdetései kevésbé zavaróak, mint az elektronikus sajtóban, vagy az online termékeken. A nyomtatott sajtóban van idő a hirdetések tanulmányozására, a printnek nincs időkorlátja a befogadásnál. A nyomtatott sajtó háttérbe szorulása elsősorban az olvasói szokások megváltozásával indokolható, s csak másodsorban a pénzügyi-gazdasági válsággal. A nyomtatott sajtó megújulásának egyik lehetősége a strukturális változásban rejlik, valamint az online és a nyomtatott termékek kombinációjában. Kázmér Judit szerint még hosszú éveken tarthat a polémia, hogy mi lesz a nyomtatott sajtóval.