Tavaly több mint 20 százalékkal közel 164 ezer darabosra növelte személyautó-gyártását a Magyar Suzuki Zrt., az idie tervekben pedig további 37,8 százalékos bővülés szerepel. Az eladások megközelítették a 159 ezres darabszámot, amiből 31,5 ezer kocsi Magyarországon talált vevőre (16,1 ezer Swift, 9,1 szer Ignis és 6,3 ezer SX4). Idehaza ezen felül 1,2 ezer import Suzukit adott el a társaság, ám - amint arról korábban beszámoltunk - az összes magyarországi értékesítés így is bő 16 százalékkal alulmúlta az egy évvel korábbit. Az itthon gyártott, de külföldön eladott 127,5 ezres mennyiség 56,6 ezer Swiftből, 19,6 ezer Ignisből és 51,2 ezer SX4-esből és a vele megegyező Fiat Sediciből állt össze. Az importált gépjárművek külföldre továbbértékesített eredménye 4,1 ezer autó, amelyből 3,4 ezer WagonR volt. Az értékesítés nettó árbevétele terven felül nőtt, 415,3 milliárd forintra az egy évvel korábbi 313 milliárd forintot meghaladó összegről. (A nyereségről nem szól a fáma: a legutolsó hivatalos adatok szerint a Magyar Suzuki adózott nyeresége 2005-ben megközelítette az 5 milliárd forintot.) A belföldi piac 80,4 milliárd forint árbevételt hozott, miközben a piacrészesedés 17,4 százalékra csökkent. Az első negyedéves adatok szerint egyébként a hazai piacon a Suzuki megőrizte ugyan elsőségét, ám előnye jelentősen megcsappant: eladásai közel 20 százalékkal zuhantak - 9,6 ezerről 7,8 ezerre -, piaci súlya így 21,6 százalékról 18,4-re csökkent. A kifejezetten a növekedésre szánt akvizíció alapú befektetés 2006-ban 31,7 milliárd forint volt. Idénre több mint 50 milliárd forint értékű befektetéssel a vállalat további kapacitásnövekedést tervez és jelentős összeget fordít az év utolsó negyedévében megjelenő új modell bevezetésére is. A kapacitásbővítéssel párhuzamosan a múlt év végére 4800-főre bővült a létszám, amit az idén további 1000 fő felvétele követ.