A tervezett telefonadó felveti azt a kérdést, hogy mennyire unió konform, miután ez -  a tegnap megismert formájában - vállalati és nem fogyasztói adó lesz. Az tervezet szerint az adó alanya a szolgáltató lesz - mondta Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója egy mai sajtóbeszélgetésen. A cégvezető szerint arról még korai lenne beszélni, hogy a társaság megtámadja-e a majdani rendelkezést. Mattheisen egyelőre nem akarta megbecsülni, hogy az újabb adónak milyen hatása lesz a társaság üzletmenetére.

Christopher Mattheisen, a Napi Gazdaság Online kérdésre elmondta, hogy az új adóval kapcsolatos éves kiadások összehasonlíthatóak lesznek az idén "kifutó" telekom, azaz válság adóval. Telekom adó címen tavaly a társaság 24 milliárd forintot fizettet be. (Az állam éves szinten 52-60 milliárd forintra számít az új adóból).

QP | Quality Placement

Amennyiben a jelen formájában vezetik be a telefon adót, akkor az egy regresszív adó lesz, s az alacsony keresetűeket érinti jobban. A vezérigazgató azt is elmondta, hogy az új adóval kapcsolatban számos nyitott kérdés maradt, például, hogy milyen módon és miként valósítható meg, a tárgyalásokat tehát tovább kell folytatni. Az is kérdés, hogy a kormány célkitűzései teljesülnek-e. A beszélgetésen az is elhangzott, hogy az új adó bevezetése érinti a cég informatikai, számlázási, CRM rendszerét, tehát beruházás igényű.

Christopher Mattheisen azt is elmondta, hogy az adóváltozások terve meglepetésszerűen érte őket, teherként jelentkezik az iparágra és a fogyasztókra is, és csökkenteni fogja az ország versenyképességét, ez nem szolgálja a gazdaság növekedését.

A negyedik szolgáltató stratégiája továbbra sem ismert, az eddig megjelent informális forrásokból származó információk szerint a cég a közszférát akarja megcélozni. A vezérigazgató elmondta, hogy eddig is és a későbbiekben is agresszívek lesznek a közbeszerzési pályázatokon.

A most nyilvánosságra hozott első negyedévi Telekom-adatok kapcsán Christopher Mattheisen elmondta, hogy a gazdasági környezet kihívásokkal teli, de vannak ígéretes jelek és tendenciák: sikerült növelni a bevételeket, bár az EBITDA továbbra is csökkent, 5,5 százalékkal, amit az ingatlanértékesítés növelt, enélkül 3,3 százalék lett volna ez az érték. A bevétel növekedésében jelentős szerepet játszott az energiaszolgáltatásból származó összeg, ami az első három hónapban hat milliárd forintot tette ki, míg tavaly a teljes évben 4,5 milliárdot. Idén húsz milliárd forint körüli bevételre számít a Telekom ebből a forrásból.