Gyuris Dániel az MTI-nek elmondta: az utasok a Malévnél kapnak majd részletes tájékoztatást arról, milyen ügymenet szerint kaphatják vissza a pénzüket az igénybe nem vett jegyükért.

A Visa International a magyarországi pr-cégén keresztül az MTI-t ugyanakkor arról tájékoztatta, hogy "azok az utasok, akik Visa betéti vagy hitelkártyával vásárolták repülőjegyüket, a kártyakibocsátó bankhoz fordulhatnak pénz-visszatérítési kérelmükkel a szolgáltatás nem teljesítésére hivatkozva".

Gauder Milán, a MasterCard ügyvezető igazgatója az origónak elmondta: az utasnak a saját bankjába kell bemennie, és ott az utazás dokumentumaival igazolnia, hogy bankkártyával vásárolt repülőjegyet, ez alapján kérheti vissza a jegy árát. A bankban elbírálják a kérését, és ha minden igazolható, akkor az utasnak visszafizetik a pénzt. Ez a folyamat elvben ahhoz a megoldáshoz hasonlít, amikor például az ügyfél pénzt akar felvenni az ATM-ből, de az nem adja ki a pénzt. Ekkor elindul egy un. chargeback eljárás a bankok között  - ennek ugyanakkor komoly időigénye van.