Hétfőn mindkét pályázó beadta a karbantartásra, tisztításra és egyéb karbantartási költségekre vonatkozó új "ajánlatát" a MÁV Rt.-nek. A Stadler nem kívánt élni a MÁV Rt. által felajánlott lehetőséggel, így megismételte 2005. május 23-án benyújtott ajánlatában foglaltakat. Egyben rögzítette, hogy mostani "ajánlata" azért nem tekinthető ajánlatnak, mivel álláspontja szerint a korábban benyújtott az egyetlen érvényes ajánlat. A Bombardier "ajánlata" megismételte a 2005. május 23-án előterjesztett ajánlatát. A cég a karbantartás és tisztítás költségekre változatlanul 0,01 euró/férőhely/év (vagyis 2,5 forint) adatot adott meg. Tekintettel arra, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD) határozatában rögzítette, hogy a 0,01 euros ajánlatok nem biztosítják a verseny tisztaságát, a két pályázó ajánlatának összehasonlíthatóságát a MÁV Rt.-nek ragaszkodnia kellett a Bombardier változatlan "ajánlatának" értékelésekor a KD határozatához. A KD határozatában rögzítette, hogy a nem valós árelemek megadása jogsértő helyzetet idéz elő, az ilyen ajánlat értékelése jogszerűen nem valósítható meg. A MÁV vezetése ezért érvénytelennek nyilvánította a Bombardier "ajánlatát" - közölte a vasúttársaság.