Petz Rajmund a GKI Gazdaságkutató elemzője egy korábbi GKI felmérésre hivatkozva elmondta: például az M3-as és M5-ös autópálya határig történő megépítése tíz éves átlagban évente 0,6-0,7 százalékos GDP-növekedést generálhat – részben a multiplikátor hatás, részben az autópálya-díjakból származó bevételek miatt. Petz Rajmund úgy véli, hogy a sztrádaépítés konjunktúráját kihasználó építő- és építőanyag-ipar izmosodása a jövőben lassulni fog. A 2006-os adatokból már látszik, hogy az építőanyag-ipar fejlődésének lendülete az infrastukturális fejlesztések csökkenése miatt megtört, ezért az építőipar bizonyosan nem lesz húzóágazat az elkövetkezendő években. Arra a kérdésre, hogy a HVG által közölt Top 500 felméréshez képest a jövőben melyek lehetnek a húzóágazatok Magyarországon, az elemző egyértelműen a turizmust emelte ki. A GKI 2006-os felmérése szerint a megkérdezett vállalatvezetők a turizmus mellett az informatikát-távközlést, a mezőgazdaságot és élelmiszeripart, az építőipart, a logisztikát és az energetikát jelölték meg a legígéretesebben fejlődő ágazatoknak 2010-ig.